torstai 27. marraskuuta 2008

Ota löysin (lämpimin) rantein

Tein pikapikaa itselleni jämä mohair-langasta kämmekkäät. Olen aikaisemminkin tehnyt tällä mallilla samanlaiset kämmekkäät, mutta eri langalla ja eri värillä. Joten homma hoitui kivuttomasti, ei kiristelyä eikä purkamista. Joskus näinkin! Kämmekkäät-sana on sana, joka ei sovi omaan sanavarastooni. Mieluummin kämmenikkäät. Kämmekkäät kuulostaa siltä, että siitä nimenomaan puuttuu yksi tavu. Kämmenikkäät…hmmmm.

Kuvien tausta muuten näyttää ihan esiripulta. Kyllä, asuntomme on yhtä tosielämän teatteria. Sain pinnistellen itse otettua kuvat. Kuvissa näkyy hauskasti erikoinen luonnonilmiö tähän aikaan vuodesta, nimittäin VALO.



Malli: Ursus-kämmekkäät by Hanna-Kaisa Hämäläinen
Lanka: Novita Rose Mohair, harmaa
Puikot: 5
Muuta: iisibiisi malli, nopea tehdä

Sunnuntaina kävin kirpparilla (Bonuskirppis, Tampere) ja löysin tosi kivan nahkalaukun. Ja hinta oli vain 3 €. Dissaaja hiukan naureskeli vieressä, ihan kun niitä laukkuja ei vielä olisi tarpeeksi. Pöh, sanon minä.

4 kommenttia:

Peppiina kirjoitti...

Siis kaikki kämmetkään on aina ihan mahtavan ihanan näkösiä, mutta missä niitä voi käyttää Suomen ilmastossa? Kerro mulle! Olenko mä vaan liian palelevaa sorttia, kun aina tuntuu, että siellä kämmeNIkkään päässä pitäs olla se tumpun kärkiosakin... :D

Ebbu kirjoitti...

Nooo, sitä tässä oon itsekkin pohtinut. Mutta esimerkiksi kylmällä ilmalla nahkahanskojen tai ihan vaan sormikkaiden päällä, kylmässä toimistotyössä (pystyy silti näpytteleen tietokonetta) tai juuri sopivan lämpösenä kevät/syyspäivänä. Tai ihan vaan kotona, jos on ihan superkylmä kämppä.

Anonyymi kirjoitti...

Hienot kämmenikkäät :).
Mun olis sittenkin pitänyt laittaa kämmekkäät aluilleen lauantaina. Eilen bb-finaalin aikaan huomasin tarvitsevani konsultaatiota palmikkoneuleen neulomisessa.. Saat huomenna korttitalkoissa auttaa :)

-Sartsa

Ebbu kirjoitti...

Juu, autan minkä pystyn :) Ehkä ihan hyvä, että ei lauantaina jääty marttaileen liikaa, mulla nimittäin oli ihan huippu hauskaa..